2011. szeptember 1., csütörtök

Öreg Koobe nem vén Koobe

Hiába öreg már a készülék, az orosz programozók rendületlenül fejlesztik hozzá az újabb és újabb firmware-eket. Bár a blog első bejegyzésében említett és javasolt lbook firmware utoljára márciusban frissült, és sajnos meglehetősen bugos lett (lassú is, fagy is), Buggins kartárs szerencsére nem tétlenkedik, és rendszeresen friss és javított verziókkal rukkol elő.

Íme a legutóbbi teljes firmware:

Valamint a még újabb, firmware frissítés nélkül telepíthető CoolReader:

Emellett találtam egy újabb Droid Serif karakterkészlet változatot, ami talán még az előző verzióknál is kontrasztosabb:


A fenti CoolReader változatot tesztelve vettem észre egy érdekes és hasznos dolgot. A doc illetve mobi/prc állományokat fb2-re átnevezve mostantól a CoolReader-rel is megnyithatók, így ezeknél az állományoknál is kihasználhatóak lettek a CoolReader széleskörű beállítási lehetőségei.* Ez egyben azt is jelenti, hogy az öreg Junior lényegében az összes elterjedt formátumot (epub, mobi/prc, doc, rtf, txt, htm) képes komfortosan és jól olvashatóan megjeleníteni!
UPDATE: Egy kicsit hosszabban tesztelve ezt a lehetőséget sajnos azt kell mondjam, még erősen kísérleti állapotban van. Doc formátumnál nem működik a karakterkészlet váltás (bár minden más igen, és még így is sokkal használhatóbb, mint a Koobe alap doc olvasója), bizonyos prc-k nem nyithatóak meg, másoknál nem emlékszik arra, hol csuktuk be a könyvet. 

2 megjegyzés:

  1. Kedves Gábor!

    Köszönöm szépen a hasznos tippeket, sokat ki is próbáltam a Junioromon. Van viszont egy elég komoly problémám a készülékemmel. Alig több mint 1 éve (2010 augusztusában) vettem meg, és kb. fél éve az akkumulátora folyamatosan gyengélkedik. Ahhoz képest, hogy úgy reklámozzák, hogy milyen sokáig bírja az akksi, először kb. 1 hét alatt merült le, aztán néhány nap alatt, most meg már ott tartok, hogy pár óra alatt lemerül. Nem is lehet máshogy használni, csak úgy, ha folyamatosan be van dugva a konnektorba.
    Utánajártam a neten a dolognak -- másoknak, akiknek hasonló problémája van, azt javasolták, hogy frissítsem a firmware-t, és az megoldja. Rátettem az alapszoftver frissebb változatát, utána pedig tettem egy próbát azzal, amit innét töltöttem le. Sajnos ezek sem oldották meg a problémát. Most a BeBook firmware-ét tesztelem.
    Szerinted mit lenne még érdemes megpróbálni? Újat venni nem akarom, mert a célnak (az akksiproblémát leszámítva) ez az olvasó is megfelel.

    Köszi szépen a segítségedet!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Semota!

    Ha a firmware csere nem segített, akkor sajnos valószínűleg hardverhibáról lehet szó. Egyetlen más lehetőség jut csak eszembe: egyes fórumokon írtak egy olyan jelenségről, hogy bizonyos típusú SD kártyák használata mellett jelentősen csökken az akkuidő. Ha kártya nélkül is gyorsan merül a géped akkor sajnos csak a javítás/akkucsere jön szóba. Csereakksi ügyben én a koobe.hu-nál érdeklődnék.

    Üdv:

    Gábor

    VálaszTörlés