2012. július 19., csütörtök

Jotas

Sajnos úgy tűnik, hogy végleg leszállóágba került a CoolReader Koobe-ra történő fejlesztése. Buggins mester utoljára januárban készített új verziót, azóta csak az egyébként nagyszerű Android változat frissül. Meglepetten fedeztem viszont fel, hogy időközben Jotas új firmware-t adott ki, amely a nem is olyan régi 3.0.57-15-ös CoolReader-t tartalmazza. Bár hosszan nem teszteltem, a korábbi változatoktól eltérően meglehetősen stabilnak tűnik, eddig sem lefagyást, sem jelentősebb lassulást nem tapasztaltam a használata közben.

Letöltés: jotas1-r5f firmware (CoolReader 3.0.57.15)

UPDATE 2013.01.: Bármilyen hihetetlen, nemrégiben ismét frissebb firmware verzió jelent meg. Bár csak apró javításokat tartalmaz, érdemi változás nem történt, mindenképpen jó érzés látni, hogy még mindig akad, aki foglalkozik egy lassan 4 éves eszközzel. A legújabb fw innen tölthető le: jotas1-r7 firmware (CoolReader 3.0.57.15)

Amennyiben valaki abszolút naprakész szeretne lenni, érdemes a jotas firmware eredeti fórumát időről időre felkeresni a következő címen: http://www.lectoreselectronicos.com/showthread.php?3086

(Telepítés: A letöltött csomagból a v5setup.bin állományt másoljuk fel egy SD kártyára. A kártyát helyezzük a kikapcsolt készülékbe, majd egyszerre nyomjuk le a gép bal oldalán található jobbra gombot és a Power gombot. A megjelenő kérdésre nyomjuk meg az OK gombot, majd a telepítés végén bármely billentyű megnyomásával indítsuk újra a készüléket)

32 megjegyzés:

  1. Kérdés Koobe guru: van akármelyik firmware-ben billentyűzet, ami jegyzetelésre használható? A 10 számbillentyűre gondolok, mobiltelefonos 9 billentyűs gépeléshez hasonlót keresek.

    Ha tudsz segíteni, kérlek mondj irányt, merre keressek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos az általam ismert firmware-ek egyike sem tartalmaz ilyen funkciót.

      Törlés
  2. Kedves Gábor! Gondolkodom, hogy a Junioromon erre a Jotas-ra cserélem a firmware-t. Kérdésem, hogy továbbra is tudok-e ugyanúgy prc-ket, mobi-kat, epub-okat olvasni és hogy a pdf-ek olvasásakor továbbra is megmarad-e a két pdf olvasó alkalmazás közötti választás lehetősége, mint a gyárinál?
    Válaszodat előre is köszönöm!
    Lentebb megjegyezted valahol, hogy a Cool Reader-nél az Lbook-os verziónál nálad a finn elválasztás a nyerő. Nálam még a gyári van fenn (2011 őszén vettem a kubit), az abban levő Cool Reader-ben is a finn elválasztás a jó, a magyar nem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Jotas is mindent meg tud nyitni, azonban alapértelmezetten a CoolReader-t használja. Epub és fb2 esetében tökéletesen működik. Elvileg a mobit és prc-t is szépen megjeleníti, azonban a CR egy régi (és sajnos minden más platformon is meglévő...) hibája miatt időnként véletlenszerűen eltűnnek sor és bekezdésvégek, emiatt tulajdonképpen ennél a formátumnál használhatatlan. Szerencsére a könyv számát hosszan megnyomva, majd a felugró menüből a 'Megnyitás'-t kiválasztva CR helyett a gyári olvasóval is megnyitható bármely mobi, prc (vagy akár epub) könyv.
      Pdf-nél mindkét alkalmazás működik, rövid gombnyomásra az xpdf, hosszú gombnyomásos megnyitásra az Adobe Pdf jön fel.
      A fentiek miatt én csak akkor javasolnám az átállást, ha alapvetően epubot olvasol - ha mobit, prc-t használsz akkor előnyösebb a gyári fw.
      Egyébként kockázat nélkül kipróbálhatod, ha mégsem válik be bármikor visszatérhetsz a gyári rendszerre a Koobe.hu oldalról letölthető firmware-t használva.(Lásd itt: http://koobe.hu/download/119 )

      Törlés
  3. Gábor, köszönöm a gyors választ! Feltettem ezt a Jotast, eddig nagyon tetszik. Valóban, mintha a kontraszt is jobb lenne a gépen. Kedvesemnek is van, az övén a gyári fw, egymás mellé tettem a kettőt és tényleg mintha szebben jelenítené meg a szövegeket. Mondjuk a régivel se volt bajom, a kis Junior még ha csak Vizplex, de abból legalább a jobb fajta. A Media Marktban egymás mellé tettem a "kubit" meg a Kindle-t és meg kell mondjam, nem estem hanyatt a különbségtől.
    Tesztelgetem prc-vel is, eddig remekül teszi a dolgát és nem is hagy akkora dög nagy margót amint az ADE. Mivel tördelőként is dolgozom, elég tekintélyes fontkészelet van a számítógépemen, s bár a tördelésben inkább a T1 fontokat használjuk a postscript miatt, de van jópár TrueType is. Ajánlom e-inkhez pl. az Aachen fontkészletet, vagy a Huni Goz nevűt, mindkettővel nagyon szép, kontrasztos oldalakat kapunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy segíthettem! Én is úgy gondolom, hogy a Junior minden hibája ellenére egy nagyon szerethető készülék. Anno amikor vettem egy Kindle-t első körben el akartam adni a Koobet, aztán rájöttem, hogy már túlságosan hozzám nőtt, így inkább maradt. Nem sokat használom, de időnként jó elővenni és rácsodálkozni, hogy bizonyos dolgokban mennyivel többet tud a Kindle-nél.
      Ha ezek a fontkészletek nem kereskedelmiek, és esetleg közzétehetőek, akkor nagyon megköszönném ha elküldenéd őket. Bár régóta leragadtam a módosított Droid Serifnél, még mindig vadászok újabb készletekre.

      Törlés
  4. Kedves Gábor! 2012.04.hó óta vagyok boldog Kubibaba tulajdonos. A véleményedre vagyok kíváncsi, nyugodt szívvel frissíthetem a firmware-t Jotas-ra, vagy várjam ki a garanciaidőt? Eddig semmivel nem volt problémám, most a jelszavas pdf-ek fogtak ki a kütyün, nem támogatott titkosított fájlnak érzékeli a védett doksikat. Egyáltalán, segíthet-e ezen a frissítés?
    Másik kérdésem szőke nős lesz, de még sosem csináltam ilyet. A fent említett koobe.hu oldalon a frissítés magyarázatában azt írja, maximum 2 gigás sd-kártyáról indítható a fájl. Nekem csak egyetlen 4 gigás kártyám van, megy erről is, vagy alapfeltétel a 2 giga ?
    Válaszaidat előre is köszönöm: R.Dyus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Dyus!

      A firmware-t elvileg nyugodtan frissítheted, ha nem tetszik bármikor visszaállíthatod a koobe.hu oldalról letölthető hivatalos változatra. A titkosított pdf problémát sajnos valószínűleg nem fogja megoldani, szóval csak ezért nem érdemes váltani. Ha biztosra akarsz menni, küldj egy ilyen fájlt, kipróbálom, hogy a jotas megnyitja-e.
      Én mindig egy 1 gigás kártyát használtam a frissítésre, nagyobbal eddig még nem próbáltam. Más fórumokon is írták ezt a méretkorlátot, logika ugyan nem sok van benne, de akár még igaz is lehet. Ha gondolod megnézem, hogy 4 gigás kártyával is működik-e.

      Törlés
    2. Gyorsan ki is próbáltam, 4 gigás kártyáról is gond nélkül ment a firmware frissítés.

      Törlés
  5. Szia! Nekem egy kis segítség kellene és nem tudom hol máshol tehetném fel a kérdésem. Szóval nővérem meg én kaptunk egy-egy koobe juniort most karácsonyra, az enyém rendesen működik, rá is tettem a Jotast, hogy az Ő,Ű betűket kezelje rendesen, nővéremére is rátettem. De az ő gépével olyan gondok lettek, hogy úgy néz ki az egész mintha le lenne zárva a billentyűzet, de ha a bekapcsolóval fel akarom oldani akkor viszont háromszor pittyeg és háromszor pirosan világít bal felül a LED lámpa. Resetelni sem lehet. Esetleg van ötleted, hogy ilyenkor mégis mivel van gondja? Először azt gondoltuk, hogy le van merülve és azt jelzi. Egy idő után vissza is állt rendesen (egyszer csak már a feloldott képernyő jött be) De miután kb egy fél napot töltődött most megint ugyanaz lett a baja. Vissza kellene küldenünk megjavíttatni? Esetleg a Jotas miatt elveszhetett a garanciája? Mert visszarakni az alapot meg nem tudom, mivel nem kapcsol ki a gép. Előre is köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elnézést, hogy csak ilyen sokára válaszolok. A leírás alapján elképzelhető, hogy az aksi a hibás. Ha bátrak vagytok akkor esetleg meg lehet próbálni, hogy nővéred készülékének aksiját átteszitek a tiédbe, ha viszont nem akartok kockáztatni, akkor inkább a garanciális javítást javaslom. Elvileg bukhat a gari a firmware cserén, de gyakorlatban nem hiszem, hogy belekötnének.

      Törlés
  6. Kedves Gábor!

    Nekem egy bebookom van ugyanaz, mint a koobe, de én külföldről rendeltem, még a legelső szériából évekkel ezelőtt. Két kérdésem lenne. Eddig nem volt vele semmi bajom, rendesen minden frissítés nélkül működött, most szórakozik velem, a legutóbbi fájlokat nem hajlandó megnyitni, azt írja ki, hogy nem található, de ha megkeresem a könyvtárban akkor, megnyitja. Ami feltűnt, hogy átírta a régebben felrakott könyvek dátumát 1980-ra. Ez miért lehet? Segíthet ezen, ha frissítem?
    A másik kérdésem, hogy erre fel tudom rakni a magyar oldalról letölthető hivatalos változatot, annak ellenére, hogy ezen nem magyar változat volt?
    Előre is köszönöm a válaszodat!
    Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy mi lehet a probléma, azt ennyi információból nem tudom megmondani. A frissítés segíthet (hiszen kb. olyan, mintha újratelepítenéd a Windowst), így mindenképpen érdemes megpróbálni.
      Természetesen a hivatalos magyar firmware is feltehető a készülékre, ezt nem befolyásolja, hogy előtte milyen nyelvű szoftver volt rajta.

      Törlés
  7. Dear Mr. Gábor Koscsó,

    Please link to the original web page/URL for the news and forums, and also for file download. Much safer and easier for all of us and users.

    And, ;-) re-download and install jotas1-r7, since, even with same name, it contains new changes and features (most related with CoolReader top status bar options, chapters, and dictionary).

    Regards.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Jotas

      I've linked your original forum's URL and also changed the download links.

      Oh, and thanks for your work. Your firmware is much better than the official hungarian one and it really helped us to make our Koobe (aka Hanlin) e-book readers become a lot more useable device.

      Best regards

      Gabor

      Törlés
    2. Don't worry. No problem. Thank you :-)

      About a comment a read here (I think, correctly, because difficult due to Google translate). There is no benefit or real difference to use "latest" CoolReader version for Jinke devices. Both use same crengine core (3.0.57-15), and Android updates mainly the GUI interface and activities management code... so, we can say, our old and good Jinke devices also have latest CoolReader.

      Even 3.0.57-15 is much better and stable, including GUI, IMHO, for Android E-Ink devices :)

      Törlés
  8. by the way...

    there are also Android .apk versions:

    http://www.lectoreselectronicos.com/showthread.php?13057

    ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks for the hint, I'll put the link on the general hungarian e-reading forum ( ekonyvolvaso.blog.hu ).

      Törlés
    2. You will need also to look over here and use previously for rooting some these great works:

      http://www.the-ebook.org/forum/viewtopic.php?t=22502

      http://www.the-ebook.org/forum/viewtopic.php?t=25407

      http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2040351


      Regards!

      Törlés
    3. I was able to translate and read something over your local blogs and forums. Don't look so surprised about me in the blog or forums:

      Google Sees All
      Google Is The Big Brother

      :-)

      Törlés
  9. Kedves Gábor!

    Próbáltam felrakni a koobe classicomra a koobe oldalról letölthető firmware-t, de sajnos nem sikerült. 1 gb kártyát formáztam géppel is, majd az itt ajánlott formázó programmal, rátettem a V3update.bin fájl a kártyára, benyomtam a V+ gombot (semmi nem történt), majd bekapcsoltam az olvasót, megjelent egy mappa (legutóbbi fájlok) és ennyi történt. Ezt kb 5-ször sikerült így eljátszanom. Mit csinálok rosszul?
    Üdv: Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Szerintem a Classic esetében is ugyanaz a telepítés módja, mint a Juniornál, azaz: Az SD kártyát helyezzük a kikapcsolt készülékbe, majd egyszerre nyomjuk le a gép bal oldalán található jobbra gombot és a Power gombot. A megjelenő kérdésre nyomjuk meg az OK gombot, majd a telepítés végén bármely billentyű megnyomásával indítsuk újra a készüléket.

      Törlés
  10. Kedves Gábor!
    Ez a blog egy csoda számomra, nem tudtam, mikor a Koobe Juniort megvettem, egy éve, hogy ennyire sokat lehet kihozni belőle. Mindezt Neked köszönhetem! Most feltettem a legújabb Jotas-t, eddig a régebbit használtam, egyformán jól kezel Fb2-t, Doc-ot, Html-t, zip-et, mobi-t, stb. Úgy látszik, megmaradt a magyar firmware használhatósága, ez a PDF-nél fontos, a könnyen készíthető könyvjelzők és a szókeresés miatt.

    Ha lehet kérdésem: nem tudom használni Jotas-ban a keresést. Miért? Nem írja be a betűket. Talán csak spanyolul működik? Angol nyelven olvasok. A keresőpanel megjelenik, a számok és betűk kombinációjával lehetne elvileg szót beírni, hogy azt megkeresse. Ez nem működik, a régebbinél sem volt jó, azelőtt Coolreader-t használtam, az sem tudta. Lehet ezen segíteni? Minden egyéb szuper jó, ha ez az egy még működne, tökéletes lenne. Addig a magyar firmware-t használva pdf-ben kell keresnem.
    Üdv: András

    (kezdő vagyok itt, talán most sikerül helyesen feltenni a megjegyzést)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Az előbb próbáltam ki, nálam fb2, epub és pdf fájloknál is működik a keresés. Próbáld ki esetleg az eggyel korábbi jotas verziót ( http://www.mediafire.com/?4s9256wapd4vb7r ), hátha ott még megy a dolog.

      Törlés
  11. Szia Gábor!

    Gyakorlati kérdésem lenne Koobe Juniorral kapcsolatban. Lassan 1 éves készülékem fülhallgató csatlakozása nagyon kis mozdításra is reagál, mintha kontakthibássá vált volna. 2 napja tapasztalom ezt. (Fülhallgatót több másik készüléken kipróbáltam, hibátlanul működik.) Szervízben foglalkoznak ilyesmivel, egyáltalán javítanak még Kubibabát ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ha már a garancia nem érvényes, akkor szerintem érdemes a Koobe Magyarország Kft-t (koobe.hu) megkérdezni, hátha tudnak segíteni.

      Törlés
    2. Megnéztem, még érvényes április 14-ig a garancia. A kérdésem arra vonatkozna inkább, hogy meg fogják tudni javítani, vagy már kifutó termék lévén inkább másik készülék felé fognak terelni ?

      Törlés
    3. Szerintem ha még nem futott ki ténylegesen és garanciális, kötelesek javítani vagy ugyanerre a típusra cserélni. Konkrét választ persze kizárólag ők tudnak adni - én csak egy civil vagyok, akinek történesen szintén van egy Koobe-ja :)

      Törlés
    4. Oké, köszönöm, remélem megtarthatom ezt a márkát :)

      Törlés
  12. Feltettem ezt a legutolsó Jotas firmware-t. Nekem csak egy gondom van vele:
    Ha egy epub file-t nem az adobe-al, hanem a CR-rel akarom megnyitni, na azt nem csinálja meg. Ha hosszan nyomom a gombot, nem jön fel a menü, hogy mivel nyissa meg,(egyszerüen megnyitja az Adobe-al) ha viszont a file neve után teszem a .fb2-t akkor molyol vele valameddig, jelez a homokóra, de néhány másodperc után visszatér, és semmit nem csinál. Valami rosszul lehet beállítva nálam, vagy ez ilyen?

    VálaszTörlés
  13. Találtam egy logomaker programot ehhez a kis olvasóhoz. Mivel nekem személyszerint a Jotas indító, és kilépő képernyője sem nagyon tetszik, már le is cseréltem azokat.
    http://www.jinke.com.cn/Compagesql/English/service/index.asp

    VálaszTörlés
  14. Van fenn a jotas fórumon egy "jotas1-r7t" elnevezésű verzió. Ezt esetleg próbálta már valaki? Érdemes váltani? Sajna nemgen értem a spanyolt, nem vágom hogy mik az újítások benne.

    VálaszTörlés